• SoledadAdminCardoso
  • December 4, 2016

El Mesías de Händel en la Basílica Santa María del Mar, Barcelona

Cor Anton Bruckner (Júlia Sesé, directora titular)
Orquestra Barroca Catalana (Santi Aubert, director artístico)
Albert Santiago, director
Soledad Cardoso, soprano
Hugo Bolívar, contratenor
David Hernández, tenor
Toni Marsol, barítono

15, 16 y 17 de diciembre de 2016, 21:00h

Entradas en:

www.atrapalo.com

www.classictic.com

www.ticketea.com

www.elcorteingles.es

 

El Cor de Cambra Anton Bruckner (actualment “Cor Anton Bruckner”) és fundat el novembre de 2003 pel director Sergi Moreno Lasalle i, durant els seus primers anys d’existència, centra el seu repertori en la música del barroc.

A partir del setembre de 2012, la Júlia Sesé assumeix en solitari la direcció del cor. L’octubre de 2012 el cor obté el 2n premi a l’XI Concurso Nacional de Corales Antonio José (Burgos) i un any després aconsegueix una menció especial del jurat del Festival Musiquem Lleida. En col·laboració amb l’Orquestra Terres de Marca d’Igualada i la JONC, dirigides per Josep Miquel Mindan i Manel Valdivieso respectivament, el cor celebra el seu Xè aniversari amb la interpretació de la Missa en mi menor d’Anton Bruckner. El novembre de 2014 obté el 2n premi al 34 Certamen Coral Fira de Tots Sants de Cocentaina (Alacant).

El Cor Anton Bruckner també ha col·laborat amb l’Orquestra Terrassa 48, Barcelona Filharmonia, Coral Ginesta, Cor Ariadna de l’AgrupacióMadrigal, Orquestra Simfònica del Vallès i Quartet de trombons de Barcelona amb directors com Albert Santiago o Xavier Puig.

Recentment ha ofert un concert dins el Cicle Coral de l’Orfeó Català al Palau de la Música Catalana el juny del 2016.

Orquestra Barroca Catalana

Neix l’any 1993 amb la idea de divulgar i recuperar repertori dels segles XVII i XVIII. Els seus membres, majoritàriament residents a Catalunya, són músics especialitzats en interpretació històrica. El repertori interpretat, tant instrumental com operístic i religiós, és ampli. Es podria destacar la recuperació d’obres de Domènec Terradellas, Francesc Valls, Ferran Sor, Vicent Martín i Soler, Charles Desmazures, Alessandro Scarlatti, Angelo Ragazzi, Emanuele d’Astorga i Manuel i Josep Pla.

Del repertori interpretat cal assenyalar la missa Alma redemptoris Mater i el Concert per a fagot d’Anselm Viola, Stabat Mater i Salve Regina de Josep i Manuel PLa, el Magníficat, la Passió segons sant Joan i la Passió segons sant Mateu de Johann Sebastian Bach, les Vespres de la beata Verge de Claudio Monteverdi, el Te Deum de M. A. Charpentier, el Messiah de Georg Friedrich Handel, el Rèquiem de Wolfgang Amadeus Mozart, la Missa Nelson de Franz Joseph Haydn i el Concert per a violí en Re menor de Felix Mendelssohn.

Hi han treballat directors de prestigi internacional com Hiro Kurosaki, Daniel Reuss, Olivia Centurioni, Paul Dombrecht, Barry Sargent, Charles Limouse, Eva Kollar, Simon Carrington, Helmut Breuer, Jordi Casas i K.F. Beringer, entre d’altres, i han col·laborat com a solistes, Josep Borràs, Raquel Andueza, Marta Infante, Xavier Sabata, Jordi Domènech, Marta Matheu, Pau Bordas, Enric Martinez Castignani, Robert Expert, Michael Chance, Lluís Vilamajó, Lucy Crowe, Marianne Beate Kielland, David Wilson-Johnson i Thomas Walker.

Ha enregistrat i editat l’integral de la música religiosa de Josep i Manuel Pla, per a veu solista i orquestra. Premi Enderrock Clàssica 2011.

Albert Santiago, director

Nascut a Barcelona, ha estudiat direcció coral amb els professors P. Cao, J. Duijck, M. Barrera, J. Vila, F. Bernius i H. Christophers, obtenint el títol corresponent a l’Esmuc. També s’ha format en direcció orquestral amb D. Renzetti, A. Ros Marbà, M. Valdivieso i M. Heron, entre d’altres. A més, ha estudiat cant històric sota el mestratge del tenor Lambert Climent.

Ha estat director titular de nombrosos cors, com el Choeur du Festival Lyrique des Pays Catalans o el Cor de Cambra del Monestir de Sant Cugat. Ha dirigit també diverses produccions simfònico-corals, amb formacions com Lieder Càmera, Coral Càrmina, Polifònica de Puig-Reig, Orquestra Simfònica Sant Cugat, Camerata Sant Cugat, Orquestra de Cambra de Cervera…. Ha assumit la direcció d’obres com el Messies de Haendel, El amor brujo (Falla), ein deutsches Requiem (Brahms), Requiem de Fauré, Requiem de Mozart o el Glòria de Vivaldi. A més, ha dirigit diversos concerts dedicats a l’òpera, amb produccions com Manon, La Favorite, La Vie Parisienne, Cors i Aries d’ópera.

Soledad Cardoso, soprano

Va ser deixeble d’Alfredo Kraus i Teresa Berganza a l’Escola Superior de Música Reina Sofía.

Al Teatre Real de Madrid ha participat en les òperes Celos aún del aire matan (Hidalgo), Manon, Don Carlo, El Petit Escura-xemeneies, El Casament (Mussorgski), L’enfant et les sortilèges i Le Nozze di Figaro, aquestes últimes sota la direcció de Antoni Ros Marbà.

Reconeguda intèrpret de música antiga, va ser seleccionada per William Christie per integrar Le Jardin des Voix i realitzar una gira europea amb Les Arts Florissants, al costat dels qui també ha cantat L’incoronazione di Poppea a l’Òpera de Lió. Col·labora assíduament amb les agrupacions més prestigioses: Il Seminari Musicale (Gérard Lesne), La Cappella de’Turchini (Antonio Florio), Wiener Akademie (Martin Haselböck) …

Ha gravat Júpiter y Semele d’Antonio de Literes (Harmonia Mundi), Iphigenia en Tracia (Glossa) i Amor aumenta el valor (Alpha), ambdues de José de Nebra, Gli amori d’Apollo e di Dafne de F. Cavalli (Naxos), i Misión: Barroco Amazónico (Columna Musica).

Hugo Bolívar, contratenor

Ha estudiat cant històric amb M. Almajano a l’Esmuc i ha rebut classes de C. Mena, V. Torres i F. Schofrin, entre d’altres.

Seleccionat com a solista el 2013 per la l’Académie Baroque d’Ambronay, també ha rebut el suport de la fundació Victòria dels Àngels i el seu programa New Generation per a una sèrie de concerts amb grans artistes, rebent excel·lents crítiques per tots ells.

Ha cantat en prestigioses sales de concert com el L’Auditori de Barcelona, ​​Casa da Musica (Porto), Palais des Beaux-Arts de Bruxelles (Brussel·les), TAP (Poitiers), Opéra de Vichy, Opéra de Reims, Auditori Baluard de Pamplona, al Teatro Real de Madrid i l’Auditori Nacional.

En el terreny operístic debuta al Teatro Real de Madrid el 2012 amb L’Orfeo de Monteverdi, òpera que tornarà a interpretar sota la direcció de L. García Alarcón en una gira Europea que li permetrà cantar en importants teatres d’òpera i saless de concert.

Entre les seves recents aparicions cal destacar els concerts dedicats a les músiques de Britten, Bernstein, Bernstein i  Purcell.

David Hernández, tenor

Neix a Barcelona, on realitza els estudis de violí i cant. Un cop finalitzats es desplaça a Ginebra, on realitza un màster en interpretació del cant a la Haute École de Musique.

Com a solista ha participat en grans festivals com Salzburg, La Chaise Dieu, Utrecht, Asterdam, Innsbruck, Estocolm, Zurich, Ginebra, Ambronay, Herne, Kloster-Eberbach, Sevilla, Granada, Barcelona… També ha cantat en sales de reconegut prestigi com l’Auditori o el Palau de la Música de Barcelona, la Salle Gaveau de París, el Victoria Hall de Ginebra, i teatres d’òpera com Lausanne, Vichy, Bourg en Bresse, Besançon, Toulon i el Liceu de Barcelona.

Ha treballant amb directors de renom internacional, com ara Jordi Savall, Philippe Herrewhege, Ton Koopman, Gabriel Garrido, Václav Luks, Frieder Bernius…

Ha enregistrat per Radio France, Sony, Radio Suisse Romande i K-617. Va enregistrar el seu primer disc d’àries de Haendel en solitari amb l’Orquestra Barroca de Granada i Dario Moreno. Posteriorment ha rebut per l’enregistrament de “Ashenbrödel” de Franck Martin, on participa amb un rol principal el reconeixement discogràfic 5 diapason.

Entre els propers projectes més destacats farà una gira de 12 concerts amb la Nederlands Bach Society cantant la Passió de Sant Mateu, les Vespres de Monteverdi amb el Collegium 1704 al Rudolfinum de Praga i l’Òpera Alcyone en gira internacionalRudolfinum de Praga i l’Òpera Alcyone en gira internacional amb Jordi Savall cantant el rol de “sommeil”.

Toni Marsol, bariton

Inicia la seva carrera al Conservatori de Cervera per acabar-la a Barcelona, amb C. Bustamante, obtenint el Premi d’Honor de Cant en el Conservatori Superior de Música del Liceu.

Del seu ampli repertori cal destacar: Monteverdi (Vespro, l’Orfeo), Bach (Magnificat, Pas-sió segons St. Joan, Passió segons St. Mateu), Händel (Messies), Schumann (Dichterliebe), Schubert (Die schöne Müllerin), Beethoven (9ª simfonia), Mozart (Misses, Requiem, Le Nozze di Figaro, Die Zauberflöte, Don Giovanni), Haydn (La Creació), Purcell (Dido and Aeneas), Fauré (Requiem), Brahms (Requiem Alemany), etc.

Cal destacar les seves interpretacions del Papageno de la Flauta Màgica, el Fígaro de Le Nozze di Figaro, el Don Giovanni de Mozart, Gianni Schicchi, el Marcello de la Bohème, Scarpia de Tosca de Puccini i l’Escamillo de Carmen de Bizet, entre d’altres.

Ha treballat amb orquestres com la Simfònica del Vallés, la Filharmonia de cambra de Bar-celona, Barcelona 216, l’Orquestra Barroca Catalana, L’Orquestra Nacional d’Andorra, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya o l’Orquestra de Cadaqués.

Dins les darreres temporades d’Òpera del Gran Teatre del Liceu, ha participat a “Rusalka” de Dvorák, “Cendrillon” de Massenet, “Il Prigioniero” de Dallapiccola i, en darrer terme, de La Traviata de Verdi.

0 Comments

Leave a comment

>
  • Recent posts

    • Soledad Cardoso | Durón: Aunque más vuele

      Read more >>
    • Soledad Cardoso | José de Orejón y Aparicio: Cuando a un sol tan peregrino

      Read more >>
    • Soledad Cardoso | John Dowland: Flow my tears

      Read more >>

    Tags